NW8 - Trasa Do Papieskiego Kamienia

Dystans 9.8 km
Czas trwania 2:30 h
Czechyń, przystanek PKS, z prawej zostaje droga z Wiesiółki (4 km), szlak rowerowy niebieski. Idziemy szlakiem rowerowym, drogą leśną na północny wschód. W lewo pod górką pole namiotowe „Wrzosy”, tutaj dochodzi niebieski szlak rowerowy. Mostek nad rzeką Rurzyca, a za mostkiem po lewej dochodzi żółty szlak pieszy od Kamienia Papieskiego (1,65 km). Idziemy prosto. Po prawej leśniczówka Wrzosy. Skrzyżowanie dróg i szlaków zwane "Gwiazdą". Szlak pieszy żółty skręca w prawo, my razem z niebieskim rowerowym w lewo. Rowerowy żółty w prawo skos do Płytnicy, z lewej dochodzi pieszy żółty WK 188y i dalej wiodą razem. Parking „Papieski”, szlak rowerowy niebieski prosto. Skręcamy w lewo z żółtym szlakiem pieszym nad Jezioro Krępsko Średnie. 600 m do „Kamienia Papieskiego” (miejsce pobytu w 1978 r. kardynała Karola Wojtyły na spływie kajakowym). Po powrocie koło parkingu skręcamy w prawo, w kierunku południowo-wschodnim. Szlak rowerowy wiedzie prosto do „Gwiazdy”. Skręcamy w prawo ze szlakiem pieszym żółtym. Szlak żółty pieszy skręca w lewo pod górkę, nasz trasa wiedzie w prawo, na mostek nad rzeką Rurzyca. Za mostkiem rowerowy szlak i niebieski prowadzą w prawo pod górkę, do pola biwakowego „Wrzosy”. Nasza trasa biegnie żółtym szlakiem rowerowym na południe. Czechyń PKS, koniec naszej trasy.
dystans (km) wysokość m n.p.m.

Miejsca na trasie

Region

Pojezierze Drawskie i Wałeckie

O regionie Pojezierze Drawskie oraz Pojezierze Wałeckie znajdują się w...